VFX

Houdini

Simulation d'une explosion avec Pyro :







Maya

Simulation de feuilles mortes balayées par les vent avec nCloth.
Leaves simulation moved by the wind with nCloth.






Feu d'artifice fait avec les particules de base de Maya.
Firework made with Maya particles.





Houdini

Premiers pas dans Houdini avec une surface d'ocean avec de l’écume :
First step in Houdini with ocean surface and foam :






Flash

2D FX :







3ds Max / Particle Flow

Test pour reproduire l'effet du souffle d'un hélicoptère sur le sol pour l'atterrissage de notre supermarché-vaiseau spatial dans Cosmic Love. Le système de particules est ensuite utilisé avec FumeFX. Bon, ça se voit pas vraiment dans le shot final compte tenu de l'angle de caméra choisi, mais ça y est ! :)

Test to reproduce the blast of helicopter on the ground with the dust is pushed, for the reactors of our supermarket-spaceship when it lands, in Cosmic Love. Then, the particles system is used with FumeFX... In fact, we don't really see it in final shot because of point of view, but it's there ! :)








Realflow 


Viscosity test : What happens after eating a Minion...?






Wine in a glass :





Wetmap test :


.3


Test #01 Maxwell renderer :






3ds Max / Fume FX

Launch of spaceship with 4 reactors :





Fire test in a brasero for The Temple of Zeus :





3ds Max / Ornatrix

Hairs test rendered in Vray :





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